Fetmaoperation eller Xenical

Ser i dagens aftonbladet att de skriver om Mats som får betala dyrt för sin fetmaoperation.
När hans BMI låg på 35 tog han saken i egna händer och gjorde en dyr operation för 110 000kr.
Det är underbart att läsa att det gick bra. Då han hade andningsuppehåll, började utveckla diabetes samt hade högt blodtryck var det hög tid att göra något. Nu är alla besvär borta. Jag vet flera stycken som har gjort denna operation som idag har gått ner i vikt. Nackdelen är att de måste äta lite och långsamt för att inte få ont i magen. De måste ju göra det hela livet.Då det är ett ingrepp så är det också risker med det. Jag har tänkt tanken på att det skulle vara enkelt att bara göra den operationen samt gå ner i vikt enkelt. Diabetesen skulle försvinna då. Har utvecklat typ 2 diabetes vilket man kan säga är självtuggat.Tror jag testar Xenical ett tag till och ser vad det leder till. Jag har fått en underbar underläkare ( Elin heter hon) på vårdcentralen som stöttar mig i det. Jag börjar se lite resultat. Fördelen med Xenical jämfört med fetmaoperation är att jag slipper göra ett ingrepp samt att jag inte behöver hålla på med det hela livet. Efter att ha nått mitt mål så finns inga besvär kvar. Då ska det firas med en semla..skoja bara. Det ska självklart firas me den ny garderob


http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6769031.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0